βιβλιοπωλείο "χωρίς όνομα"

Ηλεκτρονικός χώρος ενημέρωσης και σχολιασμού

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ, ΝΕΑ ΤΑΞΗ & ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ του ΔΑΜΙΑΝΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ

Posted by βιβλιοπωλείο "χωρίς όνομα" στο 18 Ιανουαρίου 2013

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Το βιβλιοπωλείο «χωρίς όνομα» σας προσκαλεί

στην παρουσίαση του βιβλίου ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ, ΝΕΑ ΤΑΞΗ & ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ του ΔΑΜΙΑΝΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ.

Για το βιβλίο θα μιλήσει ο συγγραφέας και ο Φίλιππος Νικολόπουλος, καθηγητής κοινωνιολογίας.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί τη Τετάρτη 6 Φεβρουαρίου, στις 19.15, στο Πνευματικό Κέντρο του Ι.Ν. Φανερωμένης Χολαργού (πλ. Φανερωμένης).

Πληροφορίες: βιβλιοπωλείο «χωρίς όνομα», τηλ.: 210 6546742, nonamebk@otenet.gr.

2 Σχόλια to “ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ, ΝΕΑ ΤΑΞΗ & ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ του ΔΑΜΙΑΝΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ”

  1. Ο Δαμιανός Βασιλειάδης, εκπαιδευτικός, γεννήθηκε στη Φλώρινα το 1937. Φοίτησε στην Παιδαγωγική Ακαδημία της γενέτειράς του και συνέχισε τις σπουδές του στη Γερμανία, όπου σπούδασε Παιδαγωγικά, Ψυχολογία και Γερμανική Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο του Μονάχου, όπου πήρε ενεργό μέρος στο ελληνικό και γερμανικό φοιτητικό κίνημα και στην ίδρυση της Ποντιακής Λέσχης Μονάχου, ως ιδρυτικό στέλεχος. Η δικτατορία τον βρήκε στο Μόναχο. Αμέσως εντάχτηκε στον αντιδικτατορικό αγώνα και με τη δημιουργία από τον Ανδρέα Παπανδρέου του ΠΑΚ (Πανελλήνιου Απελευθερωτικού Κινήματος) υπήρξε από τα ιδρυτικά του στελέχη. Επί σειρά ετών σε υπεύθυνες θέσεις του Κινήματος διετέλεσε το 1973-4 Γενικός Γραμματέας των οργανώσεων της Δυτικής Γερμανίας, Δυτικού Βερολίνου των Φίλων του ΠΑΚ. Ήταν μέλος του «Εθνικού Συμβουλίου» του ΠΑΚ, υπεύθυνος του ΚΕΜΕΔΙΑ (Κέντρου Μελετών και Διαφώτισης) επί ΠΑΚ και ΠΑΣΟΚ και μέλος της πρώτης Κεντρικής Επιτροπής του. Ως υπεύθυνος του ΚΕΜΕΔΙΑ διεύθυνε τις εργασίες και έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο στη συγγραφή της Διακήρυξης 3ης του Σεπτέμβρη. Παραιτήθηκε από το ΠΑΣΟΚ το 1977, διαπιστώνοντας οριστική απόκλιση της διακηρυγμένης θεωρίας από την πολιτική πρακτική του Κινήματος. Υπήρξε ιδρυτικό στέλεχος της πολιτικής κίνησης «Άμεση Δημοκρατία» με πρόεδρο τον Μανώλη Γλέζο και υπεύθυνος της ομάδας του ΠΑΚ που μετείχε, ως μία από τις τρεις συνιστώσες, στην πρωτοβουλία αυτή. Διετέλεσε επί δύο δεκαετίες πρόεδρος της μη κερδοσκοπικής εταιρείας «Ελληνοκουρδική Ένωση Φιλίας». Χρημάτισε επί σειρά ετών γραμματέας του «Κέντρου Πολιτικού Προβληματισμού» και του «Κέντρου Έρευνας και Πολιτικού Προβληματισμού». Είναι μέλος του Εθνικού Συμβουλίου Διεκδίκησης των γερμανικών οφειλών προς την Ελλάδα. Ως εκπαιδευτής ορεινής πεζοπορίας και οδηγός βουνού καθιέρωσε πρώτος τις ήπιες μορφές τουρισμού στην Ελλάδα, (ορειβασία, ορεινή ποδηλασία κλπ.), δρώντας στον τομέα της προστασίας και σωστής αξιοποίησης της ορεινής φύσης. Συνέγραψε το βιβλίο «ΠΑΚ ΠΑΣΟΚ, Μύθος και πραγματικότητα», εκδ. «Διάλογος», Αθήνα 1977 και τη μελέτη «Δημοκρατικός Σοσιαλισμός ή το όραμα του ΠΑΚ και του ΠΑΣΟΚ και η εφαρμογή του στην πράξη», «Εναλλακτικές εκδόσεις», Αθήνα 2006. Δημοσίευσε άρθρα σε εφημερίδες και περιοδικά. Παραμένει σταθερά αφοσιωμένος στη διαλεκτική σχέση θεωρίας και πράξης, μετέχοντας ενεργά στην κοινωνική και πολιτική ζωή της χώρας.

    Μου αρέσει!

    • Λίγα λόγια για το βιβλίο απο τον συγγραφέα:

      Τον πυρήνα της μελέτης μου μπορώ να συνοψίσω σε τέσσερεις φράσεις
      Πρώτον. Ο έλεγχος των πηγών και των αγωγών πετρελαίου και φυσικού αερίου, που αποτελεί το στρατηγικό όπλο της παγκόσμιας οικονομίας, καθορίζει τις ενδοϊμπεριαλιστικές αντιθέσεις και στο χώρο της Ανατολικής Μεσογείου και Μέσης Ανατολής. Αυτό προσπαθούν να πετύχουν οι ΗΠΑ και ο σύμμαχοί τους, αποκλείοντας κυρίως τη Ρωσία και την Κίνα από τις ενεργειακές πηγές. Σ’ αυτές εμπλέκονται και τα κράτη της περιοχής. Ελλάδα, Κύπρος, Τουρκία, Ισραήλ κ.λπ.

      Δεύτερον. Το πρόβλημα της Ελλάδας στην ουσία του δεν είναι πρωταρχικά οικονομικό, ούτε και πολιτικό, αλλά πολιτισμικό, με την έννοια της πλήρους απαξίωσης και καταρράκωσης των πνευματικών και ηθικών αξιών αυτού του τόπου. Μια απαξίωση που εφάρμοσε στη μεταπολίτευση το φαύλο, χρεοκοπημένο και παγκοσμιοποιημένο πολιτικό σύστημα, μέσω του παρασιτικού καταναλωτικού μοντέλου, της διαπλοκής και της διαφθοράς.

      Τρίτον. Δεν υπάρχουν μόνο οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα, αλλά και εθνικά, που βρίσκονται σε διαλεκτική σχέση μεταξύ τους. Παραλείποντας το ένα βλάπτεις το άλλο. Δε ζούμε μετέωροι στο κενό.

      Τέταρτον. Το βιβλίο μου δεν αποτελεί μια κάποια ακαδημαϊκή μελέτη, αλλά είναι εγχειρίδιο θεωρητικής και πρακτικής πάλης.

      Η μέθοδος ανάλυσης που ακολούθησα είναι αυτή που καθόρισε ο Αριστοτέλης με το λεγόμενο «ορθώς απορείν». Δηλαδή να αμφιβάλεις για τα πάντα μεθοδολογικά ( το απορείν) και να εφαρμόζεις την ανεξάρτητη κριτική σου σκέψη στην ανάλυση της πραγματικότητας (το ορθώς).
      Με αυτή την έννοια είμαι ανοιχτός στο διάλογο και τον αντίλογο, έχοντας επίγνωση ότι αυτά που γνωρίζουμε, (η γνώση μας) είναι μια σταγόνα, αυτά που δε γνωρίζουμε, (το άγνωστο) είναι ωκεανός. Έτσι προφυλάγομαι από την «ύβριν» του δογματισμού.

      ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ του βιβλίου μου περιλαμβάνω χάρτες που εκφράζουν τις εξελίξεις στην περιοχή μας. Θα παρουσιάσω από τους 16 χάρτες μόνο τους 8, που δείχνουν παραστατικά τη διάσταση των προβλημάτων που επεξεργάστηκα.

      ΚΛΕΙΝΟΝΤΑΣ θέλω να τονίσω ότι για να αντιστρέψουμε όλην αυτήν την καταστροφική και παρακμιακή πορεία πρέπει να δημιουργήσουμε ένα Πανεθνικό – Παλλαϊκό, δημοκρατικό, πατριωτικό κίνημα. Όχι μόνο Εθνικό Κοινωνικό Μέτωπο. Δεν επαρκεί.

      Σ’ ΟΤΙ αφορά εμένα δηλώνω ότι θα συμβάλω με όλες μου της δυνάμεις για τη δημιουργία αυτού του κινήματος.

      ΤΕΛΟΣ θέλω να εκφράσω αυτό που κάποτε είπε ο Μπέρτολτ Μπρεχτ: «Αν αγωνιστείς, μπορεί και να χάσεις. Aν δεν αγωνιστείς, είσαι ήδη χαμένος».

      Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: